Onderhoud in de zomer, stoken in de winter

seizoenenEr zijn 4 redenen waarom het slim is om het onderhoud aan schoorsteen, kachel of haard uit te voeren in de lente- of zomermaanden op basis van een eerder bij ons afgesloten onderhoudscontract. Bij aanschaf en installatie van een kachel of haard door ons bedrijf wordt u dan ook op deze mogelijkheid geattendeerd.

Voorkomen is beter dan genezen

hond-bij-kachelIedereen wil het in de koude en donkere dagen van de herfst en winter graag lekker warm en gezellig in huis hebben. Heerlijk met elkaar voor de kachel zitten en tegelijk op stookkosten besparen door niet meteen de cv hoog te moeten draaien. Maar ja, daar tegenover staat dat het dan ook heel vervelend is als u in de winter onverwacht in de kou zit omdat u te maken krijgt met een storing of een schoorsteenbrand. Een storing of schoorsteenbrand kan meestal voorkomen worden door tijdig onderhoud te laten plegen. Daarom is het zo belangrijk om er in de zomer al aan te denken om onderhoud te plegen aan de kachel of haard én de schoorsteen. Als u een onderhoudscontract met ons afsluit benaderen wij u in ons laagseizoen om een afspraak te maken. Zo bent u in ieder geval altijd klaar voor het stoken in de herst of winter. Bovendien is het zo dat de kachel of haard de hele dag uit moet staan als wij langskomen, wij kunnen geen onderhoud plegen aan een hete kachel of warm rookkanaal. Jammer genoeg vergeten sommige klanten dat waardoor we nog een keer terug moeten komen.

Kostenbesparing

planningU wilt vast geen honderden euro's per keer kwijt zijn aan het schoorsteenvegen van uw rookkanaal of het onderhoud aan uw pelletkachel, houtkachel of gashaard. Daarom zijn onze medewerkers van de Planning dagelijks bezig om zo efficiënt mogelijke routes te maken waarbij we zo min mogelijk reiskosten maken. Als we ad hoc op elke service aanvraag zouden moeten reageren, zou onze service naar u als klant weliswaar snel en optimaal lijken, maar zou niemand ons meer vragen omdat het ook onbetaalbaar zou zijn. In ieders belang clusteren we service aanvragen en onderhoudsverzoeken zodat we onze installateurs niet van hot naar her hoeven te sturen en de kosten beperkt blijven. Voor een onderhoudscontract betaal je dan ook minder dan als wij ad hoc bij u langs moeten komen. Een onderhoudscontract is sowieso voordeliger dan een 'los' bezoek. De eerste keer dat wij bij u langskomen voor een onderhoudsbeurt inventariseren wij de situatie zodat wij daarna een onderhoudscontract op maat aan u kunnen aanbieden. In het stookseizoen hanteren wij bovendien noodzakelijkerwijze een seizoentoeslag waardoor het onderhoud een stuk duurder is dan tijdens de zomermaanden.

Seizoensbedrijf en piekdrukte

serviceHoewel we in het stookseizoen meer dan het dubbele aantal medewerkers inzetten is er, ook voor ons, een maximum aan wat we als bedrijf aan kunnen. Met ca. 5000 websitebezoekers per dag en honderden e-mail en telefoontjes waarbij iedereen zijn of haar aanvraag natuurlijk het belangrijkste vindt, zullen we zoveel mogelijk moeten proberen de drukte door het gehele jaar door te spreiden omdat we anders niet iedereen zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn. De beste manier om dat te doen is in de rustige maanden van het jaar het onderhoud uit te voeren. Dit heeft meerdere redenen, enerzijds komen er daardoor minder storingen op het moment dat het koud is en anderzijds hoeven we deze werkzaamheden dan in ieder geval niet uit te voeren op het drukste moment van het jaar. In het laagseizoen hebben we meer tijd en aandacht voor onze klanten en dat werkt voor iedereen prettiger.

Klanttevredenheid en service

gezelligheidAls laatste, wellicht een beetje een egoïstisch puntje, we hopen dat u het ons vergeeft.... Wij en onze medewerkers vinden het echt niet leuk als wij in het hoogseizoen, waarin iedereen bij ons al lange dagen moet maken en stinkend zijn best doet, boze klanten aan de lijn krijgen omdat we niet dezelfde week al langs kunnen komen om in november nog een schoorsteen te gaan vegen. Wij begrijpen dat u niet altijd alles goed kunt plannen en dat u het ook druk heeft, maar wij hopen dat u dan van ons ook niet verwacht dat wij onze hele planning omgooien, andere klanten hierbij moeten duperen (die wellicht wél een onderhoudscontract hebben afgesloten) om u te kunnen helpen. Het werkt vaak zo dat degene die het hardste schreeuwt het snelste geholpen worden, maar bij ons hebben klanten met een onderhoudscontract een streepje voor. We hebben hierboven uitgelegd waarom dat in ieders belang is.

Onderhoudscontract

Kortom, sluit een onderhoudscontract met ons af, of bel/mail ons in de periode van mei tot en met augustus zodat we voldoende tijd hebben om een goede route te maken zodat u niet teveel betaalt en de tijd en aandacht van ons krijgt die u verdient!

onderhoud